האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות, איך לבחור וכמה עולה ייעוץ משכנתא פרטי?

לאחרונה אנשים מכירים יותר ויותר את חשיבות ההתייעצות עם יועץ משכנתאות. הריבית מאמירה, מייקרת את המשכנתאות, ומי שהמשכנתא שלו בנויה על תמהיל משכנתא רווי סיכונים, סובל מהתייקרות עם כל עליית ריבית. התייעצות עם יועץ משכנתאות חוסכת מהלווה עוגמות נפש בהמשך. צוות מני גרופ המובילים במימון נדל"ן מנגישים לכם כאן מידע בנושא. 

למה להיעזר ביועץ משכנתאות?

לקיחת משכנתא כוללת התחייבות ארוכת טווח. הלוואת המשכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר בחיי הלווה הממוצע. כמה אנחנו מבררים לפני שאנחנו רוכשים רכב, מקרר ואפילו סוגרים על חופשה… המחירים משמעותיים מאוד ואם מתברר שניתן לקבל את אותה התמורה במחיר נמוך יותר, לא תהססו לפנות אל המקום הזול יותר. 

עולם המשכנתאות לא שונה בהרבה מעולם המסחר. הבנקים סוחרים בכסף וכך, על כל הלוואה שהם מציעים, הם מרוויחים את הריבית. הלווה יכול לקבל את אותה ההלוואה בריבית נמוכה יותר, אם הוא רק יידע להתמקח בצורה נכונה על ריבית ההלוואה. לא כל אחד יודע לנהל משא ומתן בצורה נכונה עם הבנק וכך, פונים אל יועץ משכנתאות שזה תפקידו: להוזיל את מחיר המשכנתא ולהתאימה ליכולות הלקוח ככל הניתן. 

במה יועץ משכנתאות יעזור לכם?

יועץ משכנתאות הוא איש המקצוע שיסייע לכם מבחינה מקצועית לאורך כל שלבי העסקה:

  • עוד לפני רכישת הנכס תוכלו להתייעץ איתו ולקבל את חוות דעתו לגבי מחיר הנכס, האם מדובר במחיר הגון או שניתן לקבל תמורה טובה יותר למחיר הנדרש. 
  • יועץ משכנתאות ידאג לבדוק את היתכנות העסקה ביחס ליכולות הלווה. הוא ידאג להוציא אישור עקרוני למשכנתא, הוא יבדוק מה גובה ההחזר החודשי המתאים והאם ניתן לבנות תמהיל משכנתא שיענה על כל הדרישות.
  • לפני חתימת חוזה הרכישה, יועץ המשכנתאות יכוון אתכם אל תאריכי התשלום עליכם תוכלו להתחייב בכדי להימנע מעוגמות נפש עתידיות.
  • לאורך כל תהליך לקיחת המשכנתא, היועץ הוא זה שינהל את התהליך, יבקש ממכם את המסמכים הנדרשים, יגיש אותם לבנקים השונים, ינהל מולם משא ומתן להוזלת הריביות. אתם תהנו מראש שקט בנוגע למשכנתא. אל הבנק תצטרכו להגיע כדי לחתום על המשכנתא בסופו של דבר. 
  • חשוב לציין כי פריסת המשכנתא וגובה ההחזר החודשי שתשלמו מידי חודש, יקבע בהתאם לתמהיל המשכנתא שיועץ המשכנתא שלכם ירכיב בהתאמה לנתונים הפיננסים שלכם. יועץ המשכנתאות ממפה את הנתונים הקיימים וכך הוא בונה תמהיל משכנתא מותאם לנתונים הקיימים. אם מדובר בלווה שמעוניין לפרוע את המשכנתא שלו בעוד מספר שנים, יועץ המשכנתאות יבנה תמהיל משכנתא שיכלול אפשרות של פירעון מוקדם ללא צורך בתשלום קנס על עמלת פירעון מוקדם. וזו רק דוגמא. 

למה צריך יועץ משכנתאות פרטי?

הבנקים מרוויחים מכל הלוואת משכנתא שהם מאשרים. הרי הבנקים לא מנהלים גמ"ח ועל כל הלוואה שהם נותנים, הם מקבלים רווח בדמות הריבית שהם גובים. לבנק יש מטרה כמו כל עסק אחר: להגדיל את אחוזי הרווח ולכן הוא לא בוחל בשום אמצעי שיווק.

כחלק ממערך השיווק הוא מעמיד פקידי משכנתאות בבנק המציגים את עצמם כיועצי משכנתאות מטעם הבנק הנותנים שירות חינמי ללקוחות הבנק. כך לקוחות פונים אליהם, מוותרים על התייעצות עם יועץ משכנתאות פרטי ומי שמנהל להם את המשכנתא הוא בעצם נציג הבנק שאין לו אינטרס להוזיל את מחיר המשכנתא. על כל ריבית גבוהה שנציג הבנק מצליח לשלב בתמהיל המשכנתא של הלקוח, הוא מקבל תגמול מהבנק… 

לעומת זאת, יועץ משכנתאות פרטי הוא בעל אינטרס משותף ללווה. לשניהם המטרה היא להתאים את ההלוואה לתנאי החיים של הלווה ולהוזיל אותה ככל הניתן. אמנם על ייעוץ משכנתאות פרטי נדרשים לשלם אלפי שקלים בודדים, אך החיסכון הוא ברור: הלווה מקבל את ריביות המשכנתא הטובות והמתאימות לו ביותר. הפחתה של אחוז אחד בגובה ריבית המשכנתא יכול לעמוד על מאה אלף שקלים ואף יותר… 

מי שרוצה משכנתא משתלמת וזולה, פונה להתייעץ עם יועץ משכנתאות מומחה פרטי. 

כמה עולה ייעוץ משכנתא פרטי?

מחיר ייעוץ משכנתא יכול להשתנות בהתאם למורכבות התיק. המחיר הבסיסי כאשר מדובר בתיק משכנתא פשוט ללא מורכבות מיוחדת, נע בין 5 ל-10 אלף שקל. כאשר מדובר בתיק משכנתא מורכב כמו משכנתא לאחר קבלת סירוב מהבנק או משכנתא מרובת לווים, מחיר גיוס המימון ישתנה בהתאם למורכבות.

אין פיקוח על מחירי ייעוץ משכנתאות ולכן, לפני שאתם בוחרים אחד כזה, בדקו אם מדובר במחיר הוגן ביחס למחירי השוק ולמורכבות המשכנתא שלכם. מחיר גבוה או נמוך מידי, אמורים להרתיע. 

איך בוחרים יועץ משכנתאות?

כשבוחרים יועץ משכנתאות, רוצים לקבל תמורה הוגנת להוצאת היקרה. אף אחד לא רוצה לשלם לאיש מקצוע ולגלות שהעבודה שקיבלו יכלה להיות טובה יותר. אז מה חשוב לבדוק בבחירת יועץ משכנתאות?

המלצות – יש לא מעט יועצי משכנתאות שיכולים לתת לכם מענה. אבל לפני שתפנו אל אחד כזה, בררו עליו, חפשו לשמוע חוות דעת. המלצות ניתן לשמוע ישירות מלקוח מרוצה אבל גם הרשתות החברתיות יכולות לספק מענה לחיפוש מידע על איש מקצוע. 

וותק – אתם לא רוצים להגיע ליועץ משכנתאות שחדש בתחום ואתם שפני הניסיון שלו… יועץ משכנתאות מנוסה יהיה עם הרבה לקוחות ממליצים. הניסיון מוסיף ליועץ מיומנות וכך הוא יצליח לפתור בעיות ולחסוך לכם זמן וכסף. 

שירות אדיב וזמין – אף אחד לא רוצה להרגיש שעושים לו טובה כשמטפלים בתיק המשכנתא שלו… פנו אל יועץ משכנתאות בעל שירות אדיב ששם את הלקוח בראש והוא נשאר זמין לשאלות הלקוח. בין אם מדובר בחברת ייעוץ או ביועץ פרטי, וודאו שיש לכם עם מי להתנהל לאורך כל הדרך.

מומחיות – העדיפו יועץ משכנתאות בעל מומחיות בתחום המשכנתא שאתם צריכים. אם אתם לדוגמא מסורבי משכנתא, חפשו יועץ בעל מומחיות בגיוס משכנתאות למסורבים. וזו רק דוגמא. המומחיות יכולה להיות במגוון סוגי המשכנתאות: תושבי חוץ, בנייה עצמית, משכנתא הפוכה ועוד. מומחה למשכנתא לבנייה עצמית, לא בהכרח ידע לפתור בעיות במשכנתא למסורבים… זכרו זאת.

מחיר – המחיר שיועץ המשכנתא גובה ממכם אומר הרבה. אל תפנו אל יועץ הגובה מחיר נמוך מידי ביחס למחיר השוק. הורדת מחיר דרסטית מצריכה בירור. יועצי משכנתאות מנוסים ומצליחים לא גובים מחיר נמוך. 

אינטואיציה – לתחושת הבטן שלכם יש מה לקבוע. אין כמו התייעצות עם איש מקצוע שמבין אתכם. הקשיבו לאינטואיציה הפנימית שלכם. אתם צריכים שאיש המקצוע אליו אתם פונים יבין את הצרכים והדרישות שלכם.

מתייעצים עם המומחים בתחום

אם אתם מחפשים יועץ משכנתאות מומחה, אתם כבר לא צריכים לחפש. בין שירותי חברת מני גרופ קיימת מחלקת ייעוץ משכנתאות בעלת מומחיות במשכנתאות מורכבות במיוחד. החברה עוסקת בין היתר במתן ליווי וגיוס מימון בהשקעות נדל"ן, מציאת פתרונות מימון והקמת פרויקטים שונים.

מוזמנים לקבל ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות מומחה בתחום לאורך כל התהליך. לקיחת משכנתא היא התחייבות לטווח ארוך והיא מצריכה תכנון פיננסי נכון.

רוצים לבדוק ולהתייעץ עם המומחים שלנו בנושא המשכנתא?
צרו עימנו קשר עוד היום  לפגישה עם יועצי המשכנתאות שלנו! 

לייעוץ ללא התחייבות
אולי יעניין אותך גם:

קרקעות למכירה

כאשר אתם מחליטים לרכוש קרקע, עליכם להתחיל בשאלות הבסיסיות: למה אתם רוכשים את הקרקע? האם אתם מחפשים מקום לבניית בית החלומות שלכם, או שאולי אתם מעוניינים להשקיע בהשקעה לטווח ארוך? מני גרופ כאן לעזרתכם

לקריאה »

איך למצוא מימון להשקעה נדל"נית

השקעות נדל"ן יכולות להיות דרך מצוינת להשיג רווחים נהדרים, אך חשוב לזכור שהן גם דורשות השקעה כספית גדולה. אם אתם לא מחזיקים בקרן ניכרת, ייתכן שתצטרכו למצוא מקור מימון חיצוני כדי לממן את ההשקעה שלכם.

לקריאה »